Emotions x Project Based Learning

CALL FOR CONTRIBUTIONS: How to Activate the Potential of Emotions in Project-Based Learning?

The project-based learning (PBL) approach is a dynamic educational model that places students/learners at the center of their learning, engaging them in concrete, interdisciplinary projects.

But how can emotions—desire, joy, fear, motivation, frustration, satisfaction, pride, and even empathy—enrich this approach?

To foster educational innovations that place emotion at the core of learning processes, this call for contributions aims to explore how considering emotions can enhance engagement, knowledge retention, and learner satisfaction within the framework of Project-based learning.



To read all the content, log in to the website for free.

A l’occasion de la [12ème Conférence Annuelle Internationale sur l’Éducation Inclusive et la Pédagogie de Projet pour la Paix et le Développement Durable->www.geneva-forum.com/Education-and-Project-Based-Learning.html]


Dans le cadre du 17ème Forum de Genève, cette conférence annuelle offre un atelier interactif de haut niveau qui se tiendra le jeudi 11 décembre 2025 de 14h00 à 18h00 à Genève, et réunira des acteurs clés pour discuter des nouvelles formes que pourrait prendre l’éducation, et la pédagogie. Cet événement est organisé en partenariat avec le Geneva Forum et l’ONG Objectif Sciences International.


Appel à Contribution

Nous invitons ;
- les enseignants, et professeurs,
- les institutions académiques,
- les groupements de curriculum et acteurs du secteur,
- les animateurs, formateurs...
- les chercheurs,
à contribuer activement à la réflexion




To read all the content, log in to the website for free.

Connect

Create account

Registering with the site

You have requested to access to a page reserved for registered visitors.

Personal identifiers

Enter your name and email address here. You will be immediatly abble to log in.

Get in touch


  • Send a message
    Civility

Follow